viernes, 17 de mayo de 2013

Leído: Katalepsis de Maria Carme Roca




38/100 de Desafio 2013

Mi hermana acostumbra a leer mucha literatura juvenil e infantil por razones de trabajo, y cuando lee algo que vale la pena me lo deja, y este ha sido el caso, tiene el aliciente que está ambientada en Barcelona, y la acción transcurre en el instituto de bachillerato donde ambas estudiamos el bachillerato, con lo que mis ganas de leerlo estaban aseguradas. Está bien escrita, aunque mi hermana le ha encontrado un error, según ella garrafal, y que denota que la escritora o no vive en Barcelona habitualmente, o no coge el metro, casi nunca, y para ella este error ha hecho que baje mucho de nivel. Lo que a mi no me ha gustado es cuando define el instituto lo hace de una manera peyorativa, con lo que o no lo conoce o no le gusta, y se ha de tener en cuenta que es uno de los instituto de Barcelona no religioso no privado con más solera y más conocido por sus antiguos resultados académicos. Aún así es recomendable su lectura para jovenes.


La por a ser enterrat viu ha estat un dels temes recurrents a les pel·lícules de terror i en la literatura, especialment al segle XIX.
Autors com Edgar Allan Poe ja n’havien fet referències en els seus relats i no és causalitat que Maria Carme Roca inclogui a la novel·la fragments d’autors com el mateix Poe o Alexandre Dumas i Dickens.

Maria Carme Roca ens ofereix un thriller juvenil que inclou festes, drogues i música amb un protagonista ben especial.
Eric pateix catalèpsia, una malaltia neurològica que el paralitza com si estigués mort, però que el manté conscient. Aquest fet l’aprofita en algunes ocasions com un joc.
Eric pot fingir estar mort amb l’ajut de les drogues que li permeten arribar a un estat catalèptic. Aquest joc es converteix en un moment donat en malson.
La novel·la gira entorn a la catalèpsia i al fenomen que el protagonista sap provocar-se fins arribar a situacions límit.

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada