martes, 22 de junio de 2021

Leído: La Fira de les vanitats : de la febre de l'or a la bomba del Liceu de Lluís Juste de Nin

La Fira de les vanitats : de la febre de l'or a la bomba del Liceu - Lluís Juste de Nin. Alacant : Edicions de Ponent, DL 2012. 154 p.

Vi esta versión libre de la obra de William Thackeray Vanity Fair ambientada en Barcelona, y me pareció una manera estupenda de recordar la novela original. Y la verdad me ha parecido una adaptación estupenda, y ambientada justo en una época la de finales del siglo XIX en Barcelona, que da mucho juego.
El personaje de la Bequi quizás no es tan manipulador como en Vanity Fair, y el resto de los personajes quizás son más "amables", quizás el formato novela gráfica hace que todo me parezca más ingenuo y no tan duro y espantoso como en la novela original, aunque ya hace tiempo que la leí.
Los dibujos me han gustado y refleja bien la ciudad de Barcelona, y la de Paris.
---
Versió lliure de l'obra de William Thackeray "Vanity Fair" situada a la Barcelona de finals del segle XIX. Bequi queda orfena molt jove. Atractiva y ben educada, és acollida com a institutriu a casa d'una família coneguda. La noia està decidida a introduir-se a l'alta societat a qualsevol preu. Seducció i enginy seran els seus aliats per aconseguir-ho, primer a la Ciutat Comtal i després al Paris de la Belle Èpoque. Retrat d'una burgesia emprenedora i despreocupada, que té el Gran Teatre del Liceu com el seu mes valuós aparador...

No hay comentarios:

Publicar un comentario