domingo, 4 de enero de 2015

Leído: Terra inhòspita. Barcelona 2048 de M. Dolors Millet

M. Dolors Millet, Terra inhòspita. Barcelona 2048. Barcelona: Edicions del Periscopi, 2013. 360 p.

Mi primera lectura del 2015. Vi la reseña en el blog de las bibliotecas de Barcelona y lo reserve, y un par de meses después lo he podido leer. Una novela de ciencia ficción ambientada en la Barcelona de 2048, en un futuro utópico, donde todo está controlado por empresas transnacionales, y poco queda del actual sistema. Los protagonistas son Sirio y Ronda, Sirio es una cuarentón, que ha nacido el mismo año que mi Speedy, y Ronda es una jovencita de unos 28 años, que inician una relación en este mundo marcado por la rebelión para acabar con el sistema  y que acaba siendo una tierna historia de amor, en un sistema donde el amor está canalizado con pastillas.
La ambientación de la historia me ha gustado, esa Barcelona futurista y decadente, sin esperanzas, pero la historia no me ha acabado de convencer, le falta un poco más de garra.

---
Frases:
Però sobretot sé que no sóc únic, ni important; ni tu, ni jo, ni ningú; que tinc el mateix valor que una formiga que no ens sap greu trepitjar.
la gent no es volia complicar la vida pensant, per això servien les píndoles Mentlight, que ajudaven a viure el moment sense complicacions i amb els mínims compromisos.
---
La Declaració Universal dels Drets Humans, un segle després de promulgar-se, és una broma macabra. Carrers i avingudes ostenten ara el nom de corporacions transnacionals de la Netkràcia. La jove hacker Ronda Vailor, codi RVT4.3.20f, és una peça clau de Draco, grup clandestí que lluita contra el Sistema. També és la néta d’un dels líders de la Netkràcia, joc que pot abocar-la a perills insospitats. Sirio Grimau, un vigilant solitari, es creua en el camí de la Ronda, ignorant del passat secret que els uneix. L'opressió d'un poder econòmic que cerca dominar-ho tot contra el reducte de llibertat que rau en tot ésser humà; contra les emocions; contra l'amor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario