jueves, 23 de julio de 2015

Leído: Identitats en conflicte. Una visió catalana d'Israel de Jordi Gendra y Manel Frau

Jordi Gendra, Manel Frau, Identitats en conflicte. Una visió catalana d'Israel. Barcelona: Dux, 2009. 176 p.

Mi amiga G. me regaló este libro hace un par de semanas por qué refleja muy bien según ella,  la visión de la sociedad catalana respecto al tema de Israel y los judíos, y dado que es una obra breve decidí leerla rápidamente para poder comentarla con ella.
Es un ensayo que explica de una manera breve que el sionismo, que es la cultura judía, que es Israel, y como es tratada por la prensa española y especialmente la catalana, y se hace un breve repaso por el antijudaismo español basado en nuestra educación católica.
Estamos en un momento social en que no se habla de Israel en ningún sitio, es una palabra tabú, es curioso ir a conferencias o charlas y cuando tienen que hablar o mencionar este país, mediante metáforas y la utilización de subrefugios lingüísticos increíbles.
Me ha gustado ya que explica de manera clara la situación actual de Israel, y cómo la visión de la prensa modifica la visión de Israel que tenemos en nuestra sociedad.

---
Sumari:

Per comprender… en un aniversari

Introducció

El debat israelià avui: nacionalisme cultural contra multiculturalitat

Qui som? La identitat israeliana. Israel avui

Qui diem que som? La identitat israeliana

Qui diuem que som? La represenació d’Israel

Els mitjans i la imatge d’Israel. El llenguatge com a instrument

Conclusions


Breu cronología d’Israel

---
Malgrat l'allau d'informació sobre el conflicte Israel-Palestina que tenim al nostre abast, la visió de l'opinió pública és sovint manipulada pels media i mancada d'una perspectiva catalana, nacionalment centrada. Una anàlisi clara de la història i les arrels de la situació que resulta indispensable per a comprendre el conflicte actual. Els prejudicis seculars i l'herència cultural sovint es combinen amb la informació esbiaixada, tot desdibuixant la tènue frontera entre la denúncia de les accions político-militars israelianes i l?antisemitisme més descarnat. Aquest antisemitisme històric no ha estat patrimoni únic de la dreta i, lluny de desaparèixer, ha anat transformant-se per influència del conflicte palestí.

No hay comentarios:

Publicar un comentario